donderdag 21 januari 2016

Fair Isle in de sneeuw...

Mijn Fair Isle (klik) is al weer
een stukje groter gegroeid.
 
Het was echt breiweer....
 
 
... en de sneeuw een prima plek
 om mooie foto's te maken.
 
Fair Isle en sneeuw...
ze lijken wel bij elkaar te horen.
 
 
Nu ik niet meer hoef na te denken
 over kleurcombinaties wordt
 het ene na het andere randje gebreid.
 
Deze blauwe rand vind ik erg mooi!!! 
 
 
Maar ook de bruine randen
zijn een plezier om aan te werken.
 
Soms wordt er wat aangepast...
omdat niet alle motieven mijn ding zijn.
 
 
Zo wordt de omslagdoek toch iets persoonlijks...
ook al lijkt heel Nederland deze te breien.
 
Het is mijn eerste Fair Isle breiwerk.
 
En ook de eerste keer dat ik
 met Rowan Felted Tweed (klik) brei.
 
 
Het zijn niet alleen heerlijke
wolletjes om mee te breien...
 
De wol past ook wonderwel in de sneeuw...
of moet ik eigenlijk hagel zeggen.
 
De kleine witte bolletjes blijven
 zelfs plakken aan het breiwerk. 

 
Voor ik alles weer mee naar binnen neem
 worden de bolletjes allemaal 
zorgvuldig verwijderd.
 
Ik denk dat deze Fair Isle omslagdoek
 mij volgend jaar heerlijk warm gaat houden.
 
Fijne dag allemaal!!!


11 opmerkingen:

KijkDaarIs zei

Wat mooi !!!
En zo knap dat je dat kan !
Zeker hele mooie kleuren..
Wat ben je toch een knappert !!
fijne dag..;0)

Truus zei

Je sjaal wordt heel mooi en leuk zo de foto in de sneeuw /hagel.
Gezellige dag
groetjes, Truus uit Drenthe

Flickenstichlerin zei

I am so in love with this one.
Greetings,
Sylvia

Jeanny zei

Die kleuren strelen als het ware mijn ogen...!
Ik vind je breiwerk fantastisch.

Ageeth Dorsman zei

Je fair isle omslagdoek ligt inderdaad prachtig fotogeniek te zijn in de sneeuw. Het wordt een plaatje!!!
Groetjes van Ageeth

Marjan zei

Mooi.....
Leuk hé om zo 'zonder regels' met de kleuren om te gaan en je te laten verrassen door het resultaat.
Mooi zijn ook de foto's in de sneeuw, het combineert inderdaad prachtig met de fair-isle-fandjes. Het doet een beetje Scandinavisch aan :-)
Veel plezier met het verder breien
Groetjes weer

Evelyne zei

Fantastische sjaal.
De kleuren zijn ook zo mooi!
Groetjes,
Evelyne

marga zei

Hij wordt zo mooi. De kleuren en patroontjes helemaal geweldig.
Groeten
Marga

Cindy at her Country Home zei

Helemaal geweldig (zoals al je prachtige werken), lieve wintergroet Cindy

Hobbyrita zei

Wat een wondermooie sjaal wordt dit toch, echt prachtige kleuren en wol! Mijn eerste fair isle sjaal moet ik nog beginnen, maar met al die mooie exemplaren die overal voorbij komen ga ik niet lang meer kunnen weerstaan vrees ik.
Grtjes, rita.

Guusje, zei

Hij wordt prachtig. Mooie kleuren heb je gebruikt.