dinsdag 22 september 2015

Wat was het leuk...

Wat was het leuk bij
Atelier Steekjes en Kruisjes.

Want zeg je Huizen dan weet
iedereen dat je het leuke winkeltje
van Marijke bedoeld...

En natuurlijk ging er ook
weer wat mee naar huis.
 
Lieve stofjes... voor mijn
 "franse" verzameling.


En dit lintje... moést ook echt mee.

Voor straks... in mijn eigen
ieniemienie ateliertje.

Nu niet denken dat ik ook
maar durf te dromen van
zo'n eigen schattig winkeltje...

Maar straks een eigen werkkamer...
...daar kan ik nu al wel
heerlijk over mijmeren...
 

Natuurlijk was ik erg benieuwd naar
 de Cloud Brown waar Jeanny
zulke prachtige borduurtjes op
 te voorschijn tovert.
 
Twee lapjes werden meegenomen.
Om later toch om te ruilen voor een grote lap.
Daar kan ik weer jááááááren mee vooruit...

Wat ook op het lijstje stond
 was een mooi, fijn
 borduurschaartje...

Mijn moeder had vroeger
ook zo'n soort schaartje.
 


En voor het eerst ook aurifil meegenomen.

Gonnie is er mee aan het borduren.
Ze had haar Kath. Keppel 1910
Sampler in de winkel liggen.

Wat een mooi patroon!
Maar terwijl ik tussen de patronen
 aan het neuzen was kwam ik een
oude liefde tegen.


De M. Joppe Stoplap uit 1886.
 
 En omdat ik nog verjaardagsgeld
 van vorig jaar heb liggen,
ben ik mijzelf maar eens
 wezen verwennen.

 
Deze leuke knoopjes moesten ook mee.
Om voor de sier neer te leggen...

En elke keer als ik er naar kijk...
stilletjes van te genieten...
 
Zien jullie dit grote pakket?

 
Daar zit een prachtige map in
gevuld met allemaal bladen vol
met Russische randen.
 
Ik moet nog een paar maandjes wachten...
Dan mag het papiertje er vanaf.
 
Kijk Marijke... goed hè?
Het pakketje zit nog helemaal verpakt...*Ü*... 

8 opmerkingen:

Petra zei

Dat je dat papiertje er om kan laten zitten. Knap! Gezien de label is het voor de decembermaand ;-) En een mini-ateliertje kan ook erg inspirerend zijn toch? Ik ben benieuwd wat voor moois er allemaal voorbij gaat komen weer!

Corrieneeltje zei

Dat winkeltje is echt vlakbij mijn zus en ik ben er nog nooit geweest.
Goed voor mijn portemonnee, maar ik mis heel veel moois zie ik!
En wachten met zo'n prachtig pakket zou ik mezelf niet aandoen :-)

Hobbyrita zei

Oh wat een prachtige aankopen heb je gedaan, ik ben er keijaloers op! Hier ga je weer hele mooie dingen mee kunnen maken! Flink van je dat je het papier er nog steeds rond kan laten.
Grtjes, rita.

inahummel zei

Ooooh wat heb je een leuks gekocht! Toch maar weer eens in de webshop van steekjes en kruisjes neuzen. De borduurstof ziet er prachtig uit en wat heb je mooie kleurtjes Aurifil gekocht. Ik heb er al menig projectje mee geborduurd en eigenlijk wil ik niet meer anders.....maar ja, soms heb je patroontjes die toch met ander borduurgaren geborduurd dienen te worden Groetjes, Ina

Jeanny zei

Heerlijk winkelen is het daar bij Steekjes & Kruisjes hé.

Marijke zei

Ik zie het, knap hoor! Wij vonden het ook heel gezellig!

Marijke zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Marijke zei

Twee keer dezelfde reactie geplaatst, dom! Vandaar dat ik er één verwijderd heb.